کارگردان نمایش «سیزن سه» گفت: این نمایش قرار نیست راه چاره را بگوید، قرار نیست مسئله‌ای را حل کند؛ به نظر ما قرار است نشان دهد، بگوید و گه گاه بشنود، حتی می‌تواند آینه باشد. «سیزن سه» از گل و بلبل بودن زندگی نمی‌گوید بلکه از بی‌رحم بودن آن می‌گوید، از تاریکی می‌گوید.
چارسو پرس: سوران احمدی، کارگردان نمایش «سیزن سه» با اشاره بر اینکه در این نمایش از تحولات درونی و بیرونی انسان با توجه به تغییر فضای زندگی گفته شده؛ بیان کرد: این موضوع که در شرایط سخت انسان برای حفظ بقا و زنده ماندن، پس از برخورد با چالش‌ها و موانع، چه تصمیمی می‌گیرد؛ آیا مرزهای انسانی را زیر پا می‌گذارد؟

او ادامه داد: زندگی بی‌رحمی که گریبان گیرمان شده باعث شد بی‌رحم بنویسیم و نمایش‌مان به سمت نمایش شقاوت برود، دغدغه‌های مشترک، شخصی و جمعی که در این سال‌ها زندگی ما را سراسر در برگرفته باعث شد این ایده کم کم شکل بگیرد. خواستیم چیزهایی را که شاید همه به آن فکر می‌کنند با زاویه دیدی دیگر به رشته تحریر در بیاوریم، نوشتن و تغییرات متن تقریبا چهار ماه که بخشی از آن همزمان با تمرینات و شیوه اجرایی بود زمان برد.

این کارگردان تئاتر عنوان کرد: با توجه به مسائل زیادی که دامن‌گیر تئاتر و جامعه و جامعه تئاتری شده است، شکل گیری این تئاتر حدود چهار تا پنج ماه طول کشید و بارها و بارها متن و میزانسن و… دچار تغییرات زیادی شد؛ به دلیل آنکه ارتباط گرفتن و درک موقعیت این نمایش در سبک «شقاوت» سخت است و با توجه به بی‌رحم بودن کار، حساسیت کارگردان نسبت به ارتباط نمایش با تماشاچی در طول این چند ماه بیشتر و بیشتر میشد، تا حدی که چند ساعت قبل اجرا مجبور به تغییراتی در میزانسن و دیالوگ شدیم.

او افزود: روز اول که تصمیم به اجرای این تئاتر داشتیم، حدس‌مان این بود که با یک تئاتر بسیار صفر و صد مواجه خواهیم بود؛ بدین معنا که یا مخاطب آن را میپسندد یا دقیقا برعکس آن اتفاق می‌افتد. گزینش قشر خاصی از مخاطبان کار دشوار و شاید نادرستی باشد، به باور ما مخاطب ما مردم هستند از تمامی اقشار و سلایق، طبیعتا هر مخاطب دغدغه مندی می‌تواند حداقل با جایی از نمایش همذات‌پنداری کند زیرا این کار از دل جامعه بیرون آمده است.

کارگردان نمایش «سیزن سه» عنوان کرد: از بیشتر مخاطبین این را شنیدیم که متن را زندگی کرده‌اند؛ موسیقی و بازی بازیگران بیشترین واکنش را در پی داشته است؛ مخاطبین اکثرا ریتم و مفهوم و دیالوگ‌ها را پسندیدند و بیشترشان بعد از اجرا سوالات بسیاری دارند که باعث دلگرمی ما می‌شود‌‌. در مقابل ما زیر تیغ نقد و نظرات مخالف قطعا هستیم که تماما آن‌ها را میشنویم و تحلیل می‌کنیم و از شنیدنشان استقبال می‌کنیم.

او ادامه داد: تئاتر ستون فرهنگی، محرک تغییر و آینه یا گاها منتقد است؛ حتما که با توجه به ترکیبی بودن این هنر، تئاتر می‌تواند تاثیرگذار و لازمه جامعه باشد.

سوران احمدی در پایان تاکید کرد: «سیزن سه» قرار نیست راه چاره را بگوید، قرار نیست مسئله‌ای را حل کند؛ به نظر ما قرار است نشان دهد، بگوید و گه گاه بشنود، حتی می‌تواند آینه باشد. «سیزن سه» از گل و بلبل بودن زندگی نمیگوید بلکه از بی‌رحم بودن آن می‌گوید، از تاریکی می‌گوید.
این کارگردان همچنین گفت: به زودی با یک نمایش جدید، در سبکی جدید و کمی متفاوت در مقایسه با این نمایش می‌خواهیم ادامه دهیم؛ متن آن در حال آماده شدن و تمریناتش پس از پایان این اجرا آغاز خواهد شد.


منبع: صبا