داوود فتحعلی‌بیگی با اشاره به تخریب ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج عنوان کرد: انتظار ما از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که در هیأت دولت این موضوع مهم را مطرح و پیگیری کنند تا از این اقدام شهرداری جلوگیری شود.
«داوود فتحعلی‌بیگی» درخصوص تخریب ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج توسط شهرداری تهران اظهارداشت: متاسفانه ساختمان کناری «تماشاخانه سنگلج» که یکی از تماشاخانه‌های فعال تهران محسوب می‌شود را بدون گذاشتن حائل تخریب کردند. امیدوارم با تدبیر مسئولان جلوی تخریب این تماشاخانه که جزو آثار ثبت ملی کشور است، گرفته شود.  
 
وی ادامه داد: به یاد دارم حدود سال ۹۱ چند تن از بزرگان مانند داوود رشیدی، عزت‌الله انتظامی، علی نصریان و... برای «طرح توسعه سنگلج» بسیار تلاش کردند و از طریق شهرداری پیگیر این موضوع مهم بودند، اما نه تنها آن طرح پیگیری نشد بلکه در جهت تخریب این تماشاخانه قدم برداشتند تا شاید بتوانند اینجا را هم مصادره و تبدیل به بنای اداری خودشان بکنند.  

فتحعلی‌بیگی در پایان گفت: انتظار ما از وزیر فرهنگ و ارشاد این است که در هیأت دولت این موضوع مهم را مطرح و پیگیری کنند تا از این اقدام خودسرانه شهرداری جلوگیری شود.
 
بر اساس این گزارش تماشاخانه «سنگلج» یکی از بنا‌های قدیمی شهر تهران است که در در تاریخ ۲ آذر ۱۳۸۸ به شماره ۲۷۴۶۹ در فهرست آثار ملی ثبت شد. پریسا مقتدی مدیر تماشاخانه سنگلج ۲ اردیبهشت ماه با اعلام خبری مبنی بر تخریب و اقدام به ساخت و ساز ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج از وضعیت پیش آمده ابراز نگرانی کرد و شرایط پیش‌آمده برای تماشاخانه سنگلج را خطرناک عنوان کرد. 


منبع: برنا