مهدی نصیری در نقد نمایش تایسان نوشت: من «تاسیان» را بیشتر از هرچیز به‌خاطر شیوه‌ی درست روایت دراماتیک‌ش دوست دارم؛ فریب نمی‌دهد و تظاهر نمی‌کند. ساده و دراماتیک است.
چارسو پرس: «تاسیان» را در پردیس تئاتر مستقل مشهد ببینید؛ چه اگر می‌خواهید یک اجرای رئالیستی با زمینه‌های اجتماعی ببینید که دارد قصه می‌گوید و می‌تواند همذات‌پنداری شما را با آدم‌هایش برانگیزد این تئاتر خوب را در آخرین شب‌های اجرایش حتما ببینید.

«فرانک کریمی» در این اجرایش، مثل کار قبلی هم با قواعد تئاتری پیش رفته و استانداردها را رعایت کرده و دارد دنبال شیوه‌ی خودش می‌گردد و هم البته جسور بوده است.

من «تاسیان» را بیشتر از هرچیز به‌خاطر شیوه‌ی درست روایت دراماتیک‌ش دوست دارم؛ فریب نمی‌دهد و تظاهر نمی‌کند. ساده و دراماتیک است.

گیرم، کاستی‌هایی هم در جزئیات داشته باشد و مثلاً چیزهایی در شخصیت‌پردازی وجود داشته باشد که توجه بیشتر بر آن می‌توانست کامل‌ترش کند…

مهم‌تر اما این‌ست که کار فرانک در مسیر درستی انجام شده‌ است. یک رئالیستی ساده‌ است که زمینه‌ی اجتماعی دارد. می‌دانید؛ کار سختی که انجام داده این‌ست که سعی می‌کند هم دراماتیک باشد، هم امروزی باشد و هم دغدغه ژرف‌ساختی داشته باشد.

کسانی که کار درام انجام می‌دهند می‌دانند که همه اینها با هم سخت است که نتیجه خوبی بدهد و تئاتر خوش‌ساختی نتیجه بدهد. تاسیان به این نتیجه رسیده است.

«فرانک کریمی» این‌کار را با جسارت انجام داده؛ شعر و خاطره نمی‌گوید. دارد درام را با عملکردهای روایی درستش روایت می‌کند. پرداخت و تولید و اجرای چنین کاری دشوار است اما ارزشمند هم هست‌. مطمئنم ادامه آن در کارهای بعدی بهتر و بهتر هم می‌شود.به‌خاطر همین‌ست که می‌گویم «تاسیان» را حتما در این چند شب باقی‌مانده ببینید. درام کریمی قصه‌گوست. سعی دارد به‌روز باشد و می‌خواهد در روایت موضوع‌ش جذاب باشد؛ که هست. در زمان فشرده‌ای رویدادهایش را تعریف می‌کند و در این زمینه اگه جسارت قابل‌قبولی دارد اما بدون درنگ‌هایی که می‌توانست داشته باشد همچنان خوب است. به‌گمانم هم برای مخاطب عام و هم تماشاگران حرفه‌ای تئاتر اجرای دیدنی‌ای است.

یک بازیگر خیلی‌خوب هم دارد به‌نام «ساندرا یحیی‌زاده» که مدیر شبکه ارتباطات اجرایی در صحنه است. شخصیت او در قصه (طراحی قصه بامحوریت شخصیت او) و نقش او به‌عنوان بازیگر و مهارتش در بازیگری او را به ستاره‌ی این اجرا تبدیل کرده‌ست. ضرباهنگ‌سازی می‌کند. کنش می‌سازد و ریتم ایجاد می‌کند و خوب توانسته محرک‌ساز دنیای اجرا باشد و نقش زیادی در اجرای خوب سایر بازیگران «تاسیان» دارد



نویسنده: مهدی نصیری