نمایش «جنگ و صلح» کار تازه محمد برومند برای حضور در ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر «مونو دراما» عازم تونس می‌شود .
چارسو پرس: محمد برومند در خصوص حضور در این جشنواره گفت: حضور در جشنواره نمایش‌های تک نفره ضمن جذابیت خاصی که دارد به دلیل محدودیت در اجرا یکی از دشوارترین شکل‌های نمایشی است و بازیگری جرات نمی کند به سراغ آن برود مگر کارگردان‌ها و بازیگرانی که دوست دارند خود را به چالش بکشند . من هم دوست داشتم در این چالش برای ایجاد خلاقیت و فرم های جدید روایت، تجربه کسب کنم . با اینکه تا کنون در بیست و دو جشنواره بین‌المللی حضور داشته‌ام اما برای نخستین بار است که در جشنواره «مونودرام» شرکت می کنم . از یک سو ویژگی های خاصی که این نوع از نمایش ها باید داشته باشند و از دیگر سو حضور مخاطبینی از کشورهای مختلف که زبان گفتگو و فرهنگ دیداری آنها با ما متفاوت است مرا به فکر و تلاش واداشت تا سعی کنم اثری متفاوت با تمام کارهایی که تا کنون نوشته و اجرا کرده ام به صحنه بیاورم.

برومند در خصوص محتوای نمایش توضیح داد: نه تنها در ایران بلکه در اکثر کشورهای جهان ، مردم دیگر تحمل یک جنگ جدید را ندارند. ما ایرانی ها هم که زخم خورده جنگیم لذا تلاش کردم در این نمایش که مضمونی ضد جنگ دارد مروج صلح و دوستی برای همه باشم. قصه نمایش حکایت متجاوزان شرقی، شمالی، جنوبی و غربی به خاک پاک میهن است که ارمغانشان غارت و چپاول و تجاوز بوده، در نمایش جنگ و صلح با مشارکت مخاطب، پرده از چهره کریه ،جنگ افروزان برمی داریم تا همه ببینند زنان و کودکان قربانیان اصلی جنگ‌ها هستند البته همین زنان هستند که با آوای مهر تلاش می کنند که رسم جنگ افروزی را خاموش و شعله های عشق و ایثار و امید را برافروزند .

کارگردان نمایش جنگ و صلح در خصوص اجراهایش در تونس گفت: طی گفتگو با آقای " اکرام عزوز " دبیر ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مونو درام تونس قرار شد دو اجرا در جشنواره داشته باشیم یک اجرا به زبان انگلیسی که توسط " شهرزاد زمانی " به صحنه خواهد رفت و اجرای دیگر با استفاده از زبان فارسی و عربی توسط " سهیلا قیدی " ارائه می‌شود . صدا پیشگان انگلیسی : ایلیا برومند و سارا صنعت نگار هستند . سید علی حسینی و عبیر معتوق به عنوان صدا پیشگان عربی با این گروه همکاری می کنند.

ساخت عروسک و ماسک: منیره امیر یوسفی و انتخاب موسیقی، توسط محمد برومند انجام شده است. میکس و صدا گذاری به عهده ایلیا برومند بوده و سعید بابایی، طراح پوستر و بروشور نمایش جنگ و صلح است.

کمپانی سیمرغ بیش از این با نمایش‌های ، کاکلی ، آخرین برگ و رویای پروانه ای در سه جشنواره کودک نوجوان / عروسکی و نیابولیس تونس حضور داشته همچنین در کشورهای ترکیه ، هند ، نپال ، اوکراین ، بوسنی و هرزگوین و... تئاتر های مختلفی رو به صحنه برده است .

ششمین جشنواره بین المللی تئاتر مونو دراما تونس از تاریخ ۲۷ آوریل تا دوم می (هشتم تا ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در شهر نابل برگزار می‌شود.