کمپانی نتفلیکس به تازگی از نخستین تصاویر فیلم مورد انتظار و دلهره‌آور The Platform 2 رونمایی کرده که حال و هوای آشنایی را یادآور می‌شود.
چارسو پرس: یکی از دیوانه‌وارترین و شوکه‌کننده‌ترین ساخته‌های تاریخ کمپانی نتفلیکس به فیلم علمی تخیلی و ترسناک The Platform (پلتفرم) ساخته گالدر گازتلو-اوروتیا از کشور اسپانیا مربوط می‌شود که در سال ۲۰۱۹ میلادی به یکباره منتشر شد و به سبب روایتی تیره و تاریک آن هم در بحبوحه کرونا مورد توجه مخاطبین عام و منتقدین قرار گرفت. اثری که نگاهی وحشتناک و دلهره‌آور به مفهوم فاصله طبقاتی داشته است.

این فیلم در زندانی مرموز و عمودی جریان داشت که از ۳۳۴ طبقه برخوردار بود و در هر طبقه ۲ زندانی به زندگی می‌پرداختند. روزانه غذای مفصلی برای تمام این زندانیان از طبقه بالا تا پایین تدارک دیده می‌شد با این نکته که از نخستین طبقه این غذا رسانی شروع و تا آخرین طبقه ادامه می‌یافت. افرادی که در طبقات اولیه حضور داشتند، در مصرف غذا زیاده روی کرده تا حدی که چیزی برای طبقات پایین باقی نمی‌ماند و این مسئله موجب مرگ و میر عده بسیار زیادی از زندانیان شده و در نهایت آن‌ها را به جان یکدیگر می‌انداخت.

این فیلم که سعی داشت تا پیامی اجتماعی و فرهنگی را با روایتی تلخ و تیره و تاریک به مخاطبینش القا نماید، با دنباله‌ای به نام The Platform 2 بازگشته که نخستین تصاویر منتشر شده از آن را در ادامه می‌توانید مشاهده نمایید.

 


در خلاصه داستان این دنباله آمده که:
سر و کله شخصیت جدید و مرموزی پیدا شده که قانون جدیدی را در پلتفرم تعیین کرده است. آیا این قانون می‌تواند عدالت را در چنین زندان کابوس‌وارانه‌ای برقرار نماید؟ چه کسی وظیفه اجرای این مسئله را بر عهده خواهد داشت؟

گالدر گازتلو-اوروتیا باری دیگر سکان هدایت این پروژه را بر عهده داشته و طبق تصویر منتشر شده، باید منتظر حضور بازیگران جدیدی باشیم که یکی از آن‌ها میلنا اسمیت نام دارد؛ زنی که در تصویر منتشر شده قابل مشاهده خواهد بود. انتظار می‌رود که در این دنباله با مفاهیم انتقادی بیشتر و دلخراشانه‌تری روبرو شویم که یادآور وضعیت جوامع امروزی می‌باشد.

فیلم The Platform 2 در حال حاضر مشغول سپری کردن پروسه تولید بوده و از تاریخ پخشی بهره نبرده است.