هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن اعلام کرد که بخش اول نسخه ترمیم شده «ناپلئون» ساخته آبل گانس به عنوان فیلم افتتاحیه بخش کلاسیک های کن به نمایش در خواهد آمد.
چارسو پرس: این نسخه نتیجه ۱۶ سال کار مستمر سینماتک فرانسه و مرکز ملی فیلم فرانسه است که با استفاده از نسخه های مختلف فیلم در سینماتک فرانسه، مرکز ملی فیلم فرانسه، سینماتک تولوز، سینماتک کرس و نیز نسخه هایی در دانمارک، صربستان، ایتالیا، لوگزامبورگ و نیویورک، فریم به فریم ترمیم شده است. 

ژرژ موریه سرپرست ترمیم این فیلم به همراه همکارانش، بیش از صد کیلومتر از نسخه های فیلم را مورد بازبینی دقیق قرار دادند تا موفق به ساخت نسخه با کیفیت ۷ ساعته ای (در دو بخش)، از این شاهکار دوران سینمای صامت شدند. این گروه از یادداشت های آبل گانس و مکاتبات او با تدوینگرش برای رسیدن به نسخه نهایی استفاده کردند.
آبل گانس در ساخت فیلم در سال ۱۹۲۷  جدا از سوژه فیلم، در استفاده از تکنیک های مختلف هم جاه طلبی داشت، همچون دوربین های سوار بر اسب و پایان سه لته ای معروف آن که در سه پرده همزمان نمایش داده شد و نیز حضور هزاران بازیگر در فیلم.


فیلم «ناپلئون» در ۷ آوریل ۱۹۲۷ در حضور رییس جمهور فرانسه در اپرای پاریس به روی پرده رفت و تماشاگران و منتقدان را شگفت زده کرد. 

با گستردگی سینمای ناطق، حلقه های این فیلم در سراسر جهان پراکنده و بسیار گم و یا  نابود شدند. از این فیلم تنها ۲۲ نسخه در سراسر دنیا وجود داشت. نکته جالب آنکه، «نسخه بزرگ» فیلم، جز همان سال ۱۹۲۷، دیگر نمایش داده نشد و امسال جشنواره کن نسخه سه ساعت و چهل دقیقه ای بخش اول را به نمایش در خواهد آورد. اما نسخه کامل فیلم در روز های ۱۴ و ۱۵ تیر/۴ و ۵ جولای با موسیقی زنده ارکستر ۲۵۰ نفره رادیو فرانسه در سن موزیکال پاریس به روی پرده می رود. 

پس از آن، این نسخه در جشنواره رادیو فرانسه در مون پولیه، سینماتک فرانسه، جشنواره های تابستانی نمایش داشته و دیرتر در سینماهای فرانسه به اکران در آمده و در تلویزیون فرانسه و‌ نتفلیکس هم در دسترس خواهد بود.