چنان‌چه از طرفداران و علاقه‌مندان سریال‌های برگرفته از داستان‌های واقعی هستید، این لیست بدون شک متعلق به شما است.

چارسو پرس:  بهترین سریال‌های کره‌ای بر اساس داستان‌های واقعی! این عنوان کنجکاوی بسیاری از خوانندگان را برمی‌انگیزد. زیرا داستا‌ن‌های واقعی همیشه از جذابیتی دوچندان برخوردار بوده‌اند و آن دسته از سریال‌های کره‌ای که بر اساس داستان‌های واقعی ساخته شده‌اند به دلیل آن که مبنای حقیقی و تاریخی دارند، توجه ویژه‌ی مخاطبان را به خود جلب می‌کنند و با قصه‌های تأثیرگذارشان، همدلی و همذات‌پنداری بیشتری را برمی‌انگیزند و نزد تماشاگران به مقبولیت و محبوبیت دست می‌یابند.


از داستان‌های انگیزشی قهرمانان ورزشی گرفته تا روایت‌هایی از وقایع تاریخی و یا پرونده‌های پلیسی و جنایی و جاسوسی، خالقان سریال‌های کره‌ای با الهام از داستان‌های واقعی و تکیه بر حقایق مستند و موثق، بینندگان خود را به دل ماجراهای هیجان‌انگیز فرا می‌خوانند و در دل زندگی پرفراز و نشیب قهرمان‌های‌ واقعی‌شان غرق می‌کنند. تمامی گزینه‌های گردآوری شده در مقاله‌ی پیش رو، با اقتباس از رویدادهای واقعی و با الهام از زندگی شخصیت‌های حقیقی ساخته شده‌اند. پس چنان‌چه از طرفداران و علاقه‌مندان سریال‌های برگرفته از داستان‌های واقعی هستید، این لیست بدون شک متعلق به شما است.


۱۰– نارکوی مقدس (Nacro-Saints: Suriname)

  • سال پخش: ۲۰۲۲
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: یون جونگ بین
  • بازیگران: هوانگ جونگ مین، کیم یه اون، پارک هه سو، ها جونگ وو
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۳ از ۱۰
  • امتیاز روتن تومیتوز: ۷۱ از ۱۰۰
  • امتیاز راتن تومیتوز به سریال: ۷۱ از ۱۰۰

داستان «نارکوی مقدس» حول محور شخصیت یک تاجر کره‌ای به نام کانگ این گو روایت می‌شود که پس از سفری پرمخاطره مجبور به همکاری با سرویس اطلاعات ملی کره می‌شود. او باید در حین عملیاتی مخفیانه، به نیروهای اطلاعات پلیس کمک کند تا سردسته‌ی باند مخوف مواد مخدر کشور سورینام را به دام بیاندازند.

زندگی واقعی سلطان مواد مخدر، چو بونگ هانگ الهام‌بخش داستان سریال «نارکوی مقدس» است. چو بونگ هانگ پس از متهم شدن به کلاهبرداری در سال ۱۹۹۴، از کره جنوبی گریخت و به سورینام کشوری در آمریکای جنوبی نقل مکان کرد. او در آنجا تجارت بسیار موفق خود را در زمینه قاچاق مواد مخدر راه‌اندازی کرد و سورینام را به تصرف قدرت بی‌رقیب خود درآورد. در دنیای واقعی چو بونگ هان سرانجام پس از تلاش‌های بی‌وقفه نیروهای اطلاعاتی، در سال ۲۰۰۹ در نتیجه تحقیقات مشترک کشورهای کره، برزیل و ایالات متحده دستگیر و روانه زندان شد.

سریال شش قسمتی «نارکوی مقدس» ترکیبی خوش‌ساخت از صحنه‌های خشونت‌آمیز زد و خورد و تعقیب و گریز است که با دیالوگ‌های هوشمندانه، موقعیت‌های داستانی پیچیده‌ و فضاسازی‌های تأثیرگذارش بینندگان را با خود همراه می‌کند. اگرچه این سریال با الهام از رویدادهای واقعی زندگی یک قاچاقچی مشهور ساخته شده است اما تا لحظات پایانی، ریتم مهیج و غیرقابل‌پیش‌بینی خود را حفظ می‌کند و مخاطبان خود را غرق در شگفتی می‌سازد.


۹- مبارزه برای راهم (Fight for My Way)

  • سال پخش: ۲۰۱۷
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: لی نا جونگ
  • بازیگران: پارک سو جون، کیم جی وون، سونگ ها یون، آن جه هونگ، چوی وو شیک، پیو یه جین
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸.۱ از ۱۰

داستان سریال محبوب و پرطرفدار «مبارزه برای راهم» به گفته ایم سانگ چون فیلمنامه‎‌نویس آن، با الهام از زندگی یک قهرمان ورزشی رشته‌ی هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) به نام چو سونگ هون و همسرش یانو شی هو نوشته شده است. سریال «مبارزه برای راهم» که با عنوان «مبارزه برای هدفم» نیز نزد مخاطبان فارسی زبان شهرت دارد، نقطه‌ی اوجی در کارنامه‌ی دو ستاره‌ی نقش اصلی آن یعنی پارک سو جون و کیم جی وون بود.

نویسنده‌ی این سریال با دیدن اشک‌های یانو شی هو در مسابقات همسرش، تصمیم می‌گیرد تا قصه‌ی جدیدش را به اوج و فرودهای ورزش حرفه‌ای و فراز و نشیب‌های زندگی قهرمانان ورزشی و خانواده‌های‌شان اختصاص دهد. او در سریال «مبارزه برای راهم» روایتگر لحظات تلخ وشیرین سرنوشت‌سازی است که یک باخت یا برد می‌تواند زندگی یک ورزشکار مصمم و بااراده را برای همیشه دستخوش تغییر و تحول کند. سریال «مبارزه برای راهم» نمونه‌ای فوق‌العاده از بهترین سریال‌های کره‌ای بر اساس داستان‌های واقعی است که همچنان در شمار پرطرفدارترین سریال‌های عاشقانه کره‌ای قرار دارد.

داستان سریال درباره شخصیت گو دونگ من با بازی پارک سو جون و دوست دوران قدیمی کودکی‌اش چوی ئه را با هنرمندی کیم جی وون است. گو دونگ من به دلیل یک فاجعه ناگوار مجبور به ترک میادین ورزش تکواندو می‌شود و اکنون از رویای خود به عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای دست کشیده است. چوی ئه‌ را نیز که از کودکی در آرزوی گویندگی تلویزیون بوده است اکنون در یک فروشگاه محلی مشغول به کار است. این دو نفر برای دستیابی به رویاهای از دست رفته‌یشان در کنار یکدیگر از موانع و مشکلات گذر می‌کنند و در این مسیر حامی و همراه یکدیگر هستند.


۸- هوارانگ (Hwarang: The Poet Warrior Youth)

  • سال پخش: ۲۰۱۶
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: یون سونگ شیک، کیم یونگ جو
  • بازیگران: پارک سو جون، گو آرا، کیم تهیونگ (وی)، پارک هیونگ شیک، چوی مینهو
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸ از ۱۰

«هوارنگ» که با نام کامل «هوارانگ: جوانان جنگجوی شاعر» نیز شهرت دارد، یکی دیگر از سریال‌های کره‌ای برگرفته از رویدادهای تاریخی واقعی است که در زمان انتشار توجه و علاقه بسیاری را دریافت کرد. داستان این سریال تاریخی در زمان سلسله‌ی باستانی شیلا در کره جنوبی اتفاق می‌افتد و درباره‌ی گروهی از مردان جوان نخبه معروف به هوارانگ است که برای خدمت به پادشاه و محافظت از پادشاهی کره انتخاب می‌شوند و تحت آموزش‌های نظامی، سیاسی و علمی قرار می‌گیرند. طبق گفته‌ی مورخان و محققان کره‌ای آموزش دادن چنین گروه‌هایی از اتفاقات رایج در بین سال‌های ۵۷ قبل از میلاد و ۹۳۵ پس از میلاد در زمان پادشاهی شیلا بوده است.

این سریال پرستاره با حضور کیم تهیونگ عضو گروه بی‌تی‌اس پرطرفدارترین گروه موسیقی جهان و بازیگران جوان خوشنامی مانند پارک سو جون، گو آرا، پارک هیونگ شیک و چو مین هو، تماشاگران بسیاری را در سراسر دنیا به خود جذب کرد و با پرداختن به مضامینی همچون عدالت‌خواهی و جنگجویی در بستر رخدادهای واقعی تاریخی بر تأثیرگذاری داستان خود افزود.


۷- سرود مرگ (The Hymn of Death)

  • سال پخش: ۲۰۱۸
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: پارک سو جین
  • بازیگران: شین هه سون، لی جونگ سوک، کو بو گیول، شین جه ها
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۶ از ۱۰

سریال شش قسمتی «سرود مرگ» با حضور بازیگران مطرحی همچون لی جونگ سوک و شین هه سون نخستین بار در سال ۲۰۱۸ از طریق شبکه‌ی اِس‌بی‌اِس و نتفلیکس در دسترس عموم قرار گرفت. این سریال با الهام از زندگی واقعی شخصیت‌های سرشناس تاریخی کره جنوبی، یون شیم دوک نخستین خواننده‌ی زن اپرا و کیم وو جین شاعر و فعال آزادی‌خواه به نگارش در آمده است و از بهترین سریال‌های کره‌ای بر اساس داستان‌های واقعی که باید ببینید.

قصه‌ی سریال «سرود مرگ» یا «آهنگ مرگ» در سال‌های دهه‌ی ۱۹۲۰ کره جنوبی اتفاق می‌افتد، زمانی که این کشور تحت استعمار و اشغال نیروهای ژاپن قرار داشت. در بحبوحه‌ی چنین شرایط سخت و وخامت‌باری، رابطه‌ی عاشقانه‌ی‌ تراژیک و پرچالشی میان یون شیم دوک، اولین سوپرانوی کره‌ای در دوران چوسان (کره قدیم)، با نویسنده و نمایشنامه‌نویس نابغه کیم وو جین شکل می‌گیرد.

داستان عشق غم‌انگیز و سوزناک این دو نفر بر اساس روایت‌های واقعی تاریخی، دارای موانع و دشواری‌های بسیاری بوده است. اما آنها علی‌رغم تمام مشکلات تا انتهای عمر در کنار یکدیگر می‌مانند و به فعالیت‌های ادبی و هنری و مبارزات سیاسی خود ادامه می‌دهند. همچنین آهنگ موفق «ستایش مرگ» یون شیم دوک که  نام آن الهام‌بخش عنوان این سریال است، به عنوان اولین آهنگ پاپ کره‌ای پس از مرگ نابهنگام یون شیم دوک و کیم وو جین به رکورد قابل توجه فروش ۱۰۰۰۰۰ نسخه رسید.

سریال «سرود مرگ» بدون تردید در جایگاه غم‌انگیزترین سریال این مقاله قرار می‌گیرد. داستان تأثربرانگیز این سریال اشک‌های‌ شما را سرازیر می‌کند و قلب‌تان را در حزن و اندوه غرق می‌کند. بنابراین هنگام تماشای آن فراموش نکنید که حتما یک جعبه دستمال کاغذی در کنارتان داشته باشید.


۶- از میان تاریکی (Through The Darkness)

  • سال پخش: ۲۰۲۲
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: پارک بو رام
  • بازیگران:  کیم نام گیل، جین سون کیو، کیم سو جین
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸ از ۱۰

سریال جنایی معمایی «از میان تاریکی» درباره‌ی یک پروفایلر جنایی (جرم‌شناس بالینی) به نام سونگ ها یونگ با نقش‌آفرینی بازیگر مطرح و سرشناس کره‌ای کیم نام گیل است. این مجموعه‌ی دیدنی بر پایه‌ی کتاب غیرداستانی «از میان تاریکی» به نویسندگی کوان ایل یونگ، اولین پروفایلر جنایی کره جنوبی و خبرنگاری به نام کو نا مو، ساخته شده است. این کتاب زندگینامه‌ای بر پایه خاطرات مستند و تجربیات میدانی او در مواجهه با پرونده‌های جنایی واقعی است.

داستان فوق‌العاده این سریال پررمز و راز در سال‌های دهه‌ی ۱۹۹۰ اتفاق می‌افتد. زمانی که امنیت شهر سئول با موج وحشتناکی از حملات وحشیانه‌ی یک قاتل مرموز به خطر می‌افتد. جانی که با لقب «Red Cap» مشهور است، بدون هیچ هدف معین یا انگیزه‌ی آشکاری زنان جوان را در خیابان‌ مورد حمله قرار می‌دهد و آنها را به قتل می‌رساند.

در همین زمان سونگ ها یونگ به عنوان یک پروفایلر جنایی، به تیم تحقیقاتی تحلیل رفتار جنایی پلیس می‌پیوندد تا با بررسی الگوهای رفتاری مجرمان و قاتلان زنجیره‌ای موفق به تشخیص و شناسایی هویت آنها شود و راز پرونده‌ی پیچیده‌ی این قتل‌های زنجیره‌ای را کشف کند.


۵- پاسخ به ۱۹۸۸ (Reply 1988)

  • سال پخش: ۲۰۱۵
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: شین وون هو
  • بازیگران: لی هه ری، ریو جون یول، پارک بو گوم، لی دونگ هوی، گو کیونگ پو
  • امتیاز IMDb به سریال: ۹.۱ از ۱۰

بدون تردید سریال «پاسخ به ۱۹۸۸» در صدر بهترین سریال‌های کره‌ای بر اساس داستان‌های واقعی جای می‌گیرد. ماجراهای سریال نوستالژیک و خاطره‌انگیز «پاسخ به ۱۹۸۸» همان‌طور که از اسم آن برمی‌آید در دهه ۸۰ میلادی رخ می‌دهد و زندگی پنج دوست صمیمی و خانواده‌های‌شان را دنبال می‌کند که در محله‌ی سانگ مون دونگ در همسایگی یکدیگر زندگی می‌کنند.

سریال «پاسخ به ۱۹۸۸» راوی لحظات تلخ و شیرین زندگی پنج خانواده معمولی است و با تمرکز بر شخصیت پنج نوجوان که در مسیر رشد و بزرگسالی هستند، تصویری محسوس و به‌یادماندنی از روابط دوستانه‌ی پر تب و تاب دوران نوجوانی و همچنین پیوندهای خانوادگی به نمایش می‌گذارد.

شخصیت محوری چوی تک که به نوعی حلقه‌ی اتصال جمع دوستانش است، یک بازیکن نابغه‌ی بازی گو (وی‌چی) است. این شخصیت جذاب از قهرمان تاریخی و افسانه‌ای رشته‌ی گو، لی چانگ هو الهام گرفته شده است. بازی گو یا وی‌چی قدیمی‌ترین بازی تخته‌ای تاریخ بشر است، که در شرق آسیا محوبیت بالایی دارد. لی چانگ هو با ۱۱ سال سن جوان‌ترین بازیکن حرفه‌ای گو بود. او به دلیل حفظ خونسردی کامل خود هنگام بازی و آرامش‌ مثال‌زدنی‌اش در رقابت‌ها و مسابقات حساس، به «بودای سنگی» مشهور بود.

پارک بو گوم با بازی هنرمندانه و باورپذیر خود، به شخصیت منحصربه‌فرد این قهرمان ورزشی روح می‌بخشد و ویژگی‌هایی همچون نبوغ بی‌مانند و رفتار آرام و مسلط لی چانگ هو را به زیبایی در شخصیت چوی تک تجلی می‌دهد و شخصیت جالب توجه و متفاوت او را به یکی از دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های سریال‌های کره‌ای تبدیل می‌کند.

آخرین قسمت سریال پرمخاطب «پاسخ به ۱۹۸۸» رکورد بیشترین میزان بینندگان تلویزیونی را با رقم قابل توجه ۱۸٫۸٪ شکست و به چهارمین درام با بالاترین رتبه‌بندی در تاریخ تلویزیون کابلی کره‌ای تبدیل شد. جمع کثیری از منتقدان سریال «پاسخ به ۱۹۸۸» را بهترین اثر شین وون هو کارگردان صاحب سبک و خوشنام کره‌ای می‌دانند.


۴- ملکه کی (Empress Ki)

  • سال پخش: ۲۰۱۳
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: هان هی، لی سونگ جون
  • بازیگران: جی چانگ ووک، ها جی وون، بک جین هی
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸.۴ از ۱۰
  • امتیاز روتن تومیتوز: ۹۲ از ۱۰۰

سریال تاریخی «ملکه کی» روایتی از زندگی و اهداف ملکه مشهور و بدنام کره‌ای، ملکه کی است. کی در هنگام نوجوانی توسط پادشاهی گوگوریو به خاندان یوان در چین واگذار شد. کی در خانواده‌ای از طبقه‌ی فرودست به دنیا آمد، اما پله‌های ترقی را یک به یک طی کرد و پس از آن‌که مورد توجه امپراتور واقع شد به عنوان صیغه مورد علاقه او به قصر رفت و پس از مدتی نیز به عنوان ملکه به قدرت رسید.

ملکه کی که نظم حاکم بر زمانه‌ی خود را به چالش کشید، بارها در تاریخ به دلیل حیله‌گری و قدرت‌طلبی‌اش مورد انتقاد قرار گرفته است. در این سریال خوش‌ساخت تاریخی، با نمایش توطئه‌های درون قصر، نبردهای میان سلسله‌های پادشاهی و قیام‌ها و شورش‌های مردمی موقعیت‌های دراماتیک بسیاری را ایجاد می‌کند و بر هیجان و جذابیت  این داستان واقعی تاریخی می‌افزاید. اگرچه روابط حاکم بر این سریال به‌طور کامل بر مبنای واقعیت نیست، اما شخصیت‌های آن با الهام از افراد حقیقی در تاریخ کشور کره جنوبی انتخاب شده‌اند.

سریال پربیننده‌‌ی «ملکه کی» به موفقیت داخلی و خارجی فراوانی دست یافت و در نهمین دوره‌ی جشنواره‌ی جوایز جهانی درامای سئول، برنده‌ی جایزه‌ی پرنده‌ی طلایی برای بهترین سریال درام شد. همچنین ها جی‌وون به‌خاطر ایفای هنرمندانه نقش دشوار و پیچیده‌ی ملکه کی جایزه‌ی دِسانگ (بزرگ) بهترین بازیگری را از آن خود کرد و جی چانگ ووک نیز برای اجرای بی‌نقص نقش پادشاه جایزه‌ی عالی بهترین بازیگر نقش اول مرد را از جشنواره‌ی جوایز شبکه اِم‌بی‌سی دریافت کرد و فیلمنامه‌ی قوی این سریال جایزه‌ی بهترین نویسنده‌ی سال را برای فیلمنامه‌نویس آن به ارمغان آورد. سریال تاریخی ۵۱ قسمتی «ملکه کی« از بهترین سریال‌های کره‌ای بر اساس داستان‌های واقعی که باید ببینید.


۳- تاکسی راننده (Taxi Driver)

  • سال پخش: ۲۰۲۱
  • تعداد فصل‌ها: ۲
  • سازنده: پارک جون وو، لی دان
  • بازیگران: لی جه هون، پیو یه جین، چوی هیون ووک، او سوم
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸ از ۱۰

سریال جنایی «راننده تاکسی» برگرفته از پرونده‌ی جنایت‌ها و قتل‌های فجیع واقعی است که در کره جنوبی اتفاق افتاده‌اند. فیلمنامه‌ی این سریال براساس وب‌تون (کمیک دیجیتال کره‌ای) «تاکسی لوکس» به نویسندگی کارلوس و لی جه جین به نگارش در آمده است. این سریال به علت عملکرد فوق‌العاده‌ی بازیگران، کارگردانی درخشان و فیلمنامه‌ی قوی مورد تمجید و تحسین تماشاگران و منتقدان قرار گرفت.

شخصیت محوری این سریال کیم دوگی با بازی لی جه هون، یک سرباز سابق نیروی ویژه است که اکنون به عنوان یک راننده تاکسی در شرکت تاکسی «Rainbow Taxi» یا رنگین‌کمان مشغول به کار است. اما این یک شرکت تاکسیرانی عادی نیست و خدمات ویژه‌ای را با به‌طور مخفیانه به مشتریان خود ارائه می‌دهد و زیر پوشش یک مجموعه‌ی تاکسیرانی در تلاش است تا به جای قربانیان و بازماندگان جنایات، عدالت را در مورد تبهکاران و مجرمان اجرا کند و انتقام خون به ناحق ریخته شده‌ی بی‌گناهان را بگیرد. اعضای این سازمان به صورت پنهانی و با استفاده از راهکارهایی غیرقانونی تمام توان خود را به کار می‌گیرند تا اندوه و رنج‌ خانواده قربانیان را تسکین دهند و تقاص خون مقتولین را بگیرند.

سریال جنایی «راننده تاکسی» هنگام پخش با استقبال بی‌سابقه‌ای از سوی بینندگان مواجه شد و بلافاصله پس از اتمام فصل اول، ساخت آن برای فصل دوم تمدید شد و هر دو فصل آن در شمار محبوب‌ترین سریال‌های تلویزیون کره قرار گرفت. قسمت آخر فصل اول این سریال رتبه‌ی چهارم پربیننده‌ترین سریال‌های روزهای جمعه و شنبه تاریخ شبکه‌ی «SBS» را به دست آورد.


۲- دی. پی. (.D.P)

  • تعداد فصل‌ها: ۲
  • سازنده: هان جون هی
  • بازیگران: جونگ هه این، کو کیو هوآن، کیم سونگ کیون، سون سوک کو، چوی هیون ووک، شین سونگ هو
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸.۲ از ۱۰
  • امتیاز روتن تومیتوز: ۱۰۰ از ۱۰۰

سریال «دی. پی.» مخفف «Deserter Pursuit» به معنای تعقیب فراری بر پایه‌ی وبتونی (کمیک دیجیتال کره‌ای) با عنوان «دی. پی روز سگی» اثر کیم بو تانگ ساخته شده است. این سریال با بازی جونگ هه این، کو کیو هوآن و کیم سونگ کیون نخستین بار در سال ۲۰۲۱ در ۶ قسمت از طریق شبکه نتفلیکس منتشر شد و فصل دوم آن نیز در سال ۲۰۲۳ در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

سریال کره‌ای «دی. پی.» به دلیل داستان واقع‌گرایانه‌ی تلخ و تکان‌دهنده‌اش و همچنین بازی باورپذیر بازیگرانش، توجه و تحسین بسیاری را از سوی تماشاگران و منتقدان دریافت کرد و نه تنها در کره جنوبی با استقبال بینندگان مواجه شد بلکه در سطح جهانی نیز طرفداران زیادی پیدا کرد و از سوی مجله‌ی انگلیسی زبان مشهور «تایمز» به عنوان یکی از بهترین سریال‌های کره‌ای سال ۲۰۲۳ مطرح شد و در لیست ۱۰ سریال برتر شبکه‌ی نتفلیکس در سال ۲۰۲۳ قرار گرفت.

کیم بو تانگ نویسنده‌‌ی این اثر که خود نیز در دوران خدمت سربازی مورد قلدری و خشونت قرار گرفته بود، با استفاده از خاطرات شخصی خود و همچنین دیده‌ها و شنیده‌هایی از فرار سربازان فیلمنامه‌ی «دی. پی.» را به نگارش در آورده است. داستان این سریال براساس واقعیت‌های ناگوار ارتش کره جنوبی و زندگی دشوار سربازان این کشور حین خدمت اجباری است و درباره‌ی اعضای گروهی است که وظیفه‌ی تعقیب و دستگیری سربازان فراری از خدمت اجباری را به عهده دارند. این سریال با فضایی سیاه و خشن حقایق دردناک و سرکوب‌هایی که در محیط ظالمانه و خشونت‌بار ارتش در جریان است را به تصویر می‌کشد و قوانین ناعادلانه‌ای که بر زندگی سربازان حین خدمت اجباری‌ حاکم است را با لحنی صریح و بی‌پرده به نمایش می‌گذارد.


۱- عدالت برای نوجوانان (Juvenile Justice)

  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: هونگ جونگ چان
  • بازیگران: کیم هه سو، لی یون، کیم مو یول، لی جونگ اون، لی سونگ مین
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۹ از ۱۰
  • امتیاز روتن تومیتوز: ۱۰۰ از ۱۰۰

یکی از سریال‌های کره‌ای بر اساس داستان‌های واقعی، «عدالت برای نوجوانان» داستان زنی به نام شیم اون سوک را دنبال می‌کند که به تازگی به عنوان قاضی دادگاه نوجوانان ناحیه یونهوا منصوب شده است. شین اون سوک به دلیل شخصیت سرد و نفرت و بیزاری‌اش از نوجوانان بزهکار شهرت دارد. این قاضی نخبه که نقش آن را بازیگر خوش‌سابقه‌ی کره‌ای کیم هه سو ایفا می‌کند با پا گذاشتن بر روی قوانین ناقص و قواعد رایج، آداب دست و پاگیر حقوقی را نادیده می‌گیرد و برای اجرای قانون و برقراری عدالت از روش‌های ویژه و شخصی خود بهره می‌برد تا به این ترتیب پرونده‌های پیچیده‌ی نوجوانان را حل و فصل کند و مجازات متناسب با جرم مرتکب شده را برای آنها تعیین کند.

قانون حاکم بر جرائم نوجوانان در کره جنوبی، از افراد زیر چهارده سال در دریافت هر گونه مجازات کیفری برای اعمال‌شان، محافظت می‌کند. به همین علت مجرمان زیر سن قانونی حتی پس از ارتکاب قتل نیز تنها به انجام خدمات اجتماعی و یا چند سال حبس در بازداشتگاه محکوم می‌شوند. سریال جنایی حقوقی «عدالت برای نوجوانان» با استناد به پرونده‌های واقعی، بر مسئولیت جامعه در قبال اعمال مجرمانه‌ی نوجوانان تأکید می‌ورزد و نگاهی نقادانه به مقوله‌ی ارتکاب جرم در سنین کودکی و نوجوانی دارد.




منبع: دیجی‌مگ