کوین کاستنر مجدداً در وسترنی کارگردانی و بازی کرده که ورایتی این فیلم را جاه‌طلب، عظیم، پر ریسک و بی پروا خوانده است
چارسو پرس:   کوین کاستنر بازیگر مشهور آمریکایی و برنده جایزه اسکار از «افق: داستانی آمریکایی» Horizon: an American saga در سینماکان رونمایی کرد؛ ورایتی این فیلم را جاه‌طلب، عظیم، پر ریسک و بی پروا خواند.

کاستنر که چند سالی می‌شود که دوباره (با تشکر از سریال پربیننده «یلواستون») به محبوبیت دوباره نزد هواداران ژانر وسترن رسیده و به همین منظور فرصت را غنیمت شمرد و دو فیلم را با بودجه شخصی ساخته است. بازیگر آمریکایی برای تامین بخشی از بودجه این دو اثر، ملک خود را گرو بانک گذاشت و با کمک دیگر سرمایه‌گذاران، بودجه یکصد میلیون دلاری فیلم‌ خود را تامین کرد.

کاستنر در رابطه با جدیدترین فیلم خود به حضار سینماکان گفت: «امیدوارم که سیل عظیمی از مردم به سالن‌های سینماهای شما آمده و فیلم را ببینند. یک حسی درونی بهم می‌گفت که این فیلم را بساز و من هیچوقت اثری نمی‌سازم که سر و صدا نکند.»

کاستنر در ادامه اشاره داشت که دوست دارد قسمت‌های بیشتری از این داستان را بسازد. او از اواخر دهه نود میلادی سعی در ساختن این فیلم داشت؛ کارگردان برنده اسکار، در سال ۲۰۰۳ مجدداً تلاش کرد تا فیلمبرداری را شروع کند که موفق نشد. او به حضار گفت که در سال ۲۰۱۲، فیلمنامه چهار قسمت دیگر را نیز نوشته است.

کمپانی وارنر پخش این قسمت را بر عهده گرفته است و بخش اول از ۲۸ جون و بخش دوم از ۱۶ آگوست امسال اکران می‌شود. داستان فیلم در بازه‌ای ۱۵ ساله رخ داده و روابط میان دو جناح جنگ داخلی، روابط مهاجران و بومیان سرخ‌پوست آمریکا را نیز نشان خواهد داد.

کاستنر در رابطه با دنیای آن زمان گفت: «یک حرف نانوشته‌ای در آن دوره بود که اگر، به اندازه کافی قوی باشی، به اندازه کافی بی رحم باشی، به اندازه کافی امکانات داشته باشی، می‌تونی به هر چی می‌خوای در آمریکا برسی.» کاستنر به دعوای بین سرخ‌پوستان و مهاجران اشاره داشت و متذکر شد که در این رابطه قضاوت خاصی نمی‌کند.

در تصاویر نشان داده شده به سالن‌داران سینما، صحنه‌های متعدد هفت‌تیر کشی، سربازهای جناح شمالی، دعواهای میان دامداران، زنان شجاع و سرزمین‌های عظیم نشان داده شد. این‌طور که پیداست، کاستنر از هیچ هزینه کم نگذاشته و قمار سنگینی روی ژانری کرده است که چند سالی می‌شود مخاطبان زیادی را به سالن‌های سینما نکشانده است.

سینا میلر، سم ورثینگتون، جیووانی ریبیسی، جنا ملون، ابی لی، مایک روکر، دنی هیوستن، لوک ویلسون، تاتانکا مینز و جیمی کمپبل باور، دیگر بازیگران «افق: داستانی آمریکایی» هستند.

این دو فیلم، چهارمین تجربه کارگردانی کوین کاستنر است. او تجربه ساختن «با گرگ‌ها می‌رقصد» Dances with wolves که در اسکار خوش درخشید و «چراگاه آزاد» open range را در کارنامه فیلمسازی خود دارد.

این فیلم دلیل جدایی و درگیری‌های متعدد با عوامل سریال «یلواستون» بود. متولیان پربیننده‌ترین سریال چند سال اخیر در آمریکا، کاستنر را به کوتاهی و عدم حضور کافی در پروسه فیلمبرداری این سریال متهم کردند که در پایان، او از این مجموعه کناره‌گیری کرد. هنوز اخبار تازه‌ای از سرنوشت این سریال منتشر نشده است؛ اما مخاطبان می‌توانند به تماشای دو پیش‌درآمد دیگر دنیای تیلور شریدان بنشینند.