ایندی وایر فهرستی از ۳۰ فیلمی ارائه داده که منتقدانش امیدوارند در انتخاب‌های نهایی هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن جایی داشته باشند.
چارسو پرس: ایندی وایر فهرستی از ۳۰ فیلمی ارائه داده که منتقدانش امیدوارند در انتخاب های نهایی هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن جایی داشته باشند. ده فیلم اول این فهرست عبارتند از:

فیلم «بالکن ها» ساخته خانم نائومی مرلان بازیگر و کارگردان ۳۵ ساله فرانسوی که فیلم اول او هم در کن حضور داشت.

فیلم «اشک های تلخ زهرا زند» ساخته وحید حکیم زاده، کارگردان ۴۳ ساله متولد لندن ایرانی تبار که فیلمی با قصه و بازیگران ایرانی و به زبان فارسی ساخته که بنا به گفته ایندی وایر، فیلم یا در کن خواهد بود و یا در یک جشنواره بزرگ دیگر.

فیلم «پرنده» ساخته خانم آندرا آرنولد کارگردان ۶۲ ساله انگلیسی که بارها در جشنواره کن با فیلم های قبلی اش مانند مستند «گاو» حضور داشته است.

فیلم ۴۰ دقیقه ای «این من نیستم» ساخته لئوس کاراکس ۶۳ ساله کارگردان صاحب سبک فرانسوی که هر فیلمش یک دستاورد برای سینما هنری بوده و این پروژه جدید طبق شنیده ها، یک سلف-پرتره سینمایی از شخصیت های فیلم های پیشین این فیلمساز است. 

فیلم «چوکوبار» ساخته خانم لوکرسیا مارتل ، کارگردان ۵۷ ساله آرژانتینی که با فیلم های پیشین خود در کن، ونیز و برلین حضور داشته و «چوکوبار» اولین فیلم مستند بلند اوست که به خاویر چوکوبار، فعال حقوق بشر آرژانتینی می پردازد.

فیلم «ناپدید شدن» ساخته کیریل سربرنیکوف کارگردان ۵۷ ساله معترض روسی که فیلم هایش مانند «همسر چایکوفسکی» در کن بوده اند و فیلمش درباره دکتر جوزف منگل، پزشک جنایتکار اردوگاه آشویتس و سال های زندگی مخفیانه اش در پاراگوئه و برزیل است.

فیلم «رویاها» ساخته میشل فرانکو، فیلمساز ۴۴ ساله مکزیکی که فیلم را با حضور جسیکا چستین در سن فرانسیسکو ساخته است.

فیلم «امانوئل» ساخته خانم اودری دیوان، فیلمساز ۴۴ ساله فرانسوی لبنانی تبار که با فیلم «اتفاق» شیر طلای ونیز ۲۰۲۱ را دریافت داشت. فیلم بر اساس یک رمان جنجالی در فرانسه و با بازی نائومی مرلان و نائومی واتس است.
فیلم «پایان» ساخته جاشوآ اوپنهایمر، مستندساز  ۴۹ ساله آمریکایی که اولین فیلم داستانی خود را با بازی تیلدا سویینتون، جورج ‌مک کی، موزس اینگرام و مایکل شانون ساخته است.

فیلم «تور بزرگ» ساخته میگوئل گومز  ۵۲ ساله پرتغالی که پیش از این با فیلم هایش در بخش پانزده روز کارگردان های کن حضور داشته است.